Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Flotta Mentés Fajtái

2010.04.08

Hold Fleetsaving:

Egy hold flottamozgás és tárolás szempontjából ugyan úgy működik mint egy bolygó, kivéve hogy a flotta indításánál a koordináták mellet a Hold opciót kell kiválasztani. Ám van egy nagy előnye a bolygókkal szemben. Nem lehet letapogatni Szenzor Phalanxal. Ezért, ha a holdról indítasz egy flottát, és egy másik holdra küldöd Szállítás/Telepítés küldetéssel ,vagy egy roncsmezőre Begyűjtés küldetéssel, akkor mivel a flottád sehol sem érintkezik bolygóval, nincs rá mód hogy megtalálják.

Viszahívott Szállítás/Telepítés:

Ez egy kezdetleges módszer e fentebbi kivédésére. Az egyszerű fleetsaving módszerek valamelyikével elküldöd a flottádat, ám a célponthoz érkezése előtt visszahívod. A visszahívást úgy kell időzíteni, hogy a visszahívott flotta menetideje megegyezik az általa addig megtett út menetidejével, így nagyjából ki tudod találni, hogy mikor fog visszaérni. A visszahívott flották úgymond tervezett útitervtől eltérően haladnak, és nem látszanak az Áttekintés nézetben, ugyan így a Szenzor Phalanx sem látja őket.

Magas szintű Fleetsaving:

A fejlettebb játékosoknak előbb vagy utóbb de lesznek Holdjaik. A hold egy nagyon alattomos kis dolog, mert Szenzor Phalanx építhető rá. Ez a nagy hatótávolságú letapogató rendszer képes arra, hogy megmutassa egy bolygón a flottamozgásokat, tehát azt a pontos flottamozgási adatot, amit te látsz az Áttekintés nézetben, már ha éppen van úton hajód. Szerencsére ezek a szenzorok nem látnak el akárhová, csak szintjüktől függően néhánytól kb. 30-50 rendszeres távolságig, ám ez bőven elég.
Mivel a támadó fél pontosan látja a flottamozgásod, így a fentebb leírt módszerekkel el Fleetsavingelt anyagaid és hajóid pontos hazaérkezési idejét is tudja. Ennek köszönhetően meg tudják csinálni azt, hogy a te fleetsavingelt flottád hazaérkezése után alig pár másodperccel érjen oda az ő támadó flottájuk. Ilyenkor esélyed sincs rá, hogy újból felcuccold az anyagaid a hajóidra és elküldd őket...

Fleetsaving Szemetesekkel:

Ehhez a szállítóhajók mellett szemetesekre is szükséged lesz, ezenkívül kell hozzá egy roncsmező, de a játék elején a legjobb módszer. A roncsmezőt galaxis nézetben kell keresni, bármelyik bolygó mellett lehet, a táblázat DF (Debris Field) oszlopában. Miután találtál egyet, jegyezd meg a koordinátáit, majd válaszd ki a szállító hajóidat és melléjük legalább 1 szemetest, add meg nekik a célkoordinátákat és a koordináták melletti legördülő menüből válaszd ki a DF-et. Ha mindent jól csináltál a következő ablakban egy Betakarítás nevű küldetésed lesz, azt használd, cuccold fel a flottára a nyersanyagaidat és ereszd szélnek őket. Ez a módszer azért a legjobb, mert a hajóid és a nyersanyagaid vissza is jönnek a bolygódra, ellentétben a Telepítés és Szállítás fajta fleetsavingekkel, és nem is olyan kockázatos mint a Támadás fleetsaving. Van a játéknak egy bug féléje, ha egyszer egy bolygó felett volt már roncsmező, akkor miután azt begyűjtötték, nem tűnik el a rendszerből. Galaxis nézetben már nem lesz ott, és nem lehet belőle begyűjteni semmit, de a játék továbbra is engedni fogja, hogy flottát küldj oda, így minden nap fleetsavingelhetsz ugyan úgy.

Fleetsaving Támadás küldetéssel:

Szükséged lesz hozzá szállítókra, és egy másik Inaktív! játékos bolygójára. Tehát keresni kell egy inaktív játékost, az inaktivitást onnan lehet tudni, hogy Galaxis nézetben a játékos neve mellé egy (i) -t rak a játék, 7 nap inaktivitás után, majd a kis i ~30nap után nagy I-re változik. Miután találtál egy megfelelő távolságban lévő inaktív bolygót, le kell kémkedned Kém szondákkal, és meg kell győződnöd róla hogy a bolygón nincs semmilyen hadihajó vagy védelmi épület. (Ha a kémjelentés egyáltalán nem tartalmaz pl. védelemre utaló információkat, az nem azt jelenti hogy nincs védelem hanem azt hogy nem sikerült adatot szerezned róla. A védelem teljes hiányát úgy lehet látni, hogy a kémjelentésbe beíródik egy "Védelem" fejléc, de teljesen üres az alatta lévő rész. Hogy több infót szerezz, több kém szondát kell küldened egyszerre, vagy továbbfejleszteni a kém technológiádat.) Miután biztos vagy benne hogy a sérülékeny és egyébként is értékes anyagaidat szállító hajóidat semmi sem fogja lelőni, ráküldöd őket a bolygóra egy Támadás küldetéssel, és felpakolod rájuk az anyagaid. Mivel a küldetés támadás, nem pedig szállítás, nem fogják kitenni a nyersanyagokat, csak mennek vele egy kört.

Az Egyszerű Fleetsaving módszerei:

Szállítás/Telepítés Fleetsaving szállítókkal:
Először is szükséged lesz szállító hajókra, és legalább még 1 bolygóra. A művelet nagyon egyszerű, mielőtt lefeküdnél aludni, fogod a szállító hajóid, és elküldöd őket a másik bolygódra, szállítás vagy telepítés küldetéssel, és felpakolod rájuk a nyersanyagaid. Telepítés küldetésnél a tényleges fleetsaving idő megegyezik a hajóid oda-útjának idejével, de nyilván az anyagok és a hajók maguktól nem fognak visszavándorolni a kiinduló bolygóra. Miközben a hajóid úton vannak, senki sem bánthatja őket, mivel harcok csak a bolygók körüli pályákon lehetségesek, úton lévő hajókat semmilyen módon nem lehet megtámadni, így az anyagot sem tudják elvinni ami a rakterükben van. A Szállítás küldetéssel, a fleetsaving idő más, a flotta oda-útjának kétszerese, ám mikor a hajóid elérik a célbolygót, a fedélzeten lévő nyersanyagokat kidobálják a bolygón, és üresen jönnek haza. Az anyagok onnantól kezdve ugyan úgy ellophatóak lesznek mint előtte, csak a flotta nem lesz támadható amíg haza nem ér (hadiflották védelménél van értelme).
Ez a lehetőség azért viszonylag rizikós.

üdv:bika35

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

1:85:4

(Camelot, 2010.11.21 06:32)

És ne felejtsük ki a a 0 órás ACS védekezős FS-t sem.

Játék

(Planet, 2010.04.09 20:42)

Ha flotta várás közben unatkoznátok:

http://jatekok.oldal.info/