Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kezdő segítség

2009.11.19

A kezdetek
Azaz, hogyan kezdjünk el építkezni, ha még csak most indultunk el a játékban.
Erre a hivatalos help is elég jó választ ad - egy komplett listát, mivel érdemes indítani:

1. Naperőmű Lvl. 1
2. Fém bánya Lvl. 1
3. Fém bányaLvl. 2
4. Naperőmű Lvl. 2
5. Fém bányaLvl. 3
6. Fém bányaLvl. 4
7. Naperőmű Lvl. 3
8. Kristály bánya Lvl. 1
9. Fém bányaLvl. 5

Azaz, kezdetben koncentráljunk a fémbányákra - mivel sokkal több fémet igényel a kezdeti építkezés. Ezt követően érdemes gyorsan beruházni egy 2-es Kutatólabor építésébe, és egy 4-es szintű Hajógyárba. A kutatólaborban minél előbb ki kell fejleszteni az Impulzus meghajtást, hogy gyorsan nekikezdhess kolonizálni.


Kolonizáció
A kolonizáció egy lakatlan bolygó használatba vételére szolgál. Mindenek előtt a megfelelő technológiai háttérre kell szert tenni hozzá. Ezután gyártanunk kell egy kolonizáló hajót, és lekolonizálni a kiválasztott lakatlan bolygót. Lakott bolygó nem kolonizálható. Minden kolonizáló hajót csak egyszer lehet felhasználni, ezután megsemmisül. A kolonizálóval ne küldj nyersanyagot, mert odaveszik. Azt a kolonizálás után egy szállítóval tedd meg.

Itt a bolygók mérete egy galaxison belül:
1-3 bolygó: 40-70 mező (55 +/- 15)
4-6 bolygó: 120-310 mező (215 +/- 95)
7-9 bolygó: 105-195 mező (150 +/- 45)
10-12 bolygó: 75-125 mező (100 +/- 25)
12-15 bolygó: 60-190 mező (125 +/- 65)
Minél közelebb van a naphoz, annál több energiát ad később a napműhold. A legközelebbi bolygó az 1-es. A méretet a gép véletlenszerűen határozza meg a fenti képlet alapján. Ezekre az értékekre 80% esély van - vagyis van egy állandó 20% esély arra, hogy vagy kevesebb, vagy több mezős lesz a bolygó. 150 mezőnél kisebb bolygóval nem érdemes sok mindent kezdeni azon kívül, hogy farmot csinálsz belőle - azaz felhúzol annyi bányát és erőművet, amennyit csak lehetséges, valamint telepítesz rá egy 1-es szintű Shipyardot (hogy Large Cargo Shipet tudjál a bolygón állomásoztatni -amit máshonnét küldesz oda-, illetve tudjál Solar Satellite-et gyártani). 150 mező felett már érdemes védelmet telepíteni rá, ami magasabb szintű Shipyard építését feltételezi. Az anyabolygó MINDEN esetben 163 mező nagyságú, függetlenül attól, hogy hányadik bolygó az adott rendszerben.

Egyes tapasztalt játékosok véleménye szerint teljesen felesleges 250 vagy 300 mezőnél nagyobb bolygókat hajkurászni - 200-250 mező közötti méretből elég jó kolóniákat lehet létrehozni, hacsak nem célod, hogy 30-as szintnél nagyobb bányákat építs: ez azonban hihetetlenül sok erőforrást emésztene fel, ami csak nagyon hosszútávon éri meg.

A kolonizáló elindítása:
Legyártod a hajót, (10000 fém 20000 kristály 10000 deut) utána kinézed a neked tetsző bolygót, és megjegyzed a koordinátáit. Ezután rámész a flottára, ott kiválasztod a kolónia hajót, megadod a koordinátákat, és kiválasztod a kolonizálás opciót. Ezután katt a mehet gombra, és kész


Biztonságos Nyersanyagtárolás (Lebegtetés)
Ha folyton lerabolnak, és emiatt nem tudsz elég nyersanyagot öszegyűjteni egy fejlesztésre, vagy flottára, esetleg védelemre, akkor tedd a következő dolgokat:
Gyárts szállítóhajókat minél többet. Pakold meg, és küldd el egy távoli szövetségesed bolygójára, a legkisebb sebességgel. Ügyelj arra hogy az út legalább 24 órán át tartson. Számold ki hogy mennyi idő alatt érne vissza, majd a kellő időpontban vondd vissza a flottát. Így beállíthatod hogy pl este 7-re érjenek haza. Ekkorra gyárts újabb szállítókat, és azokat is megpakolva csapd a flottádhoz. Így ürítsd le mindig a bolygódat. Mikor megvan a kellő mennyiségű nyersanyag, fejeleszd ki vagy gyártsd le a dolgokat, a többit pedig újra lebegtesd. Mivel az úton lévő flották megtámadhatatlanok, nyersanyagod a lehető lenagyobb biztonságban van.

Ha 2 kolóniád közt lebegtetsz, akkor érdemes a szállítóhajókat telepítésre állítani, így ha megérkeznek, a flotta ott marad a helyszínen, amíg ismét útjára nem indítod. Flották lebegtetése esetén érdemes próbálkozni az ACS defense lebegtetéssel is. ilyenkor egy nagyon távoli szövetségesed bolygójára küldöd a flottát. Védelmi időnek időnek 0-t állítasz be, így megérkezés után azonnal visszaindulnak a hajóid. Ha elég messzire mennek, akár egy héten át is elrejtheted őket.


Pontozás és helyezések
A játék pontozása az alábbiak szerint folyik:

Minden elköltött 1000 nyersanyag 1 pont.
Minden fejlesztés, hajógyártás 1 pont.

A toplistán való helyezésed a pontjaid függvényében változik. A rendszer 8 óránként frissíti az adatokat. A neved melletti + és - jel jelzi hogy a legutolsó frissítéshez képest felfelé vagy lefelé mozdult a rangod.


Kémkedés
A kémkedés az ellenség haderejének, védelmének, nyersanyagkészletének és technikai állapotának felderítésére szolgál. A kémkedéshez először is kémtechnológiával, és kém szondákkal kell rendelkeznünk. Minél nagyobb a kémtechnológiánk szintkülönbsége az ellenségétől, annál több információt tudunk meg róla. Ha egy szonda nem hoz elég információt, küldhetünk többet is. Ekkor ugyanaz történik mintha a kémtech szintjét növeltük volna annyival, ahány szondával többet küldtünk. Viszont ilyen esetekben hatványozottan nő a lebukás esélye. A kémtech szintnövelésével nemcsak a kémkedés, hanem a kémelhérítás esélyeit is megnöveljük. Kémelhárításhoz legalább egy könnyű harcossal rendelkeznünk kell, mert a kémszondákat a bolygóvédelem nem tudja kilőni.

Ha nem elég jó a kémkedésed
Azt tapasztaltam, hogy egy játékos a kémműholdját véletlenül vagy szándékosan támadónak küldte rám. A rendszer erre csatajelentést küldött -gondolom- mindkettőnknek. Ebből megtudhatta hogy milyen a védelmem (fegyver,páncél). Szerintem ennyi befektetést megér, ha mindent meg akarsz tudni az ellenfélről. Persze az otthon lévő hajókat is megmutatja.
Csak ennyit akartam, hátha valakinek jól jön!!!
rojam


Stratégia


Védelem


Aktív védekezés
Ez azoknak a játékosoknak ajánlott, akik erősebbek a környezetüknél. Ha egy játékos folyamatosan támadja környezetét, akkor előbb utóbb számíthat ellencsapásra. A biztos támadás ellen csak az erős bolygóvédelem a megoldás. Ekkor védelmi berendezéseket kell telepíteni a bolygóra, a lehető legnagyobb számban. Persze mindig fejleszteni kell, mert az újabb hajók miatt egyre erősebb fegyverekre lesz szükség. Azonban a védelem megtervezésénél is figyelembe kell venni néhány dolgot. Ha pl. valaki kifejleszti a Plazma tornyot, ami a legerősebb védelmi berendezés a játékban, és lerak belőle 20 darabot, majd elégedetten hátradől, mondván hogy neki már nincs mitől tartania, könnyen csalódás érheti. Ha ugyanis az ellenség 30 rombolóval jön, azt 20 plazma nagy eséllyel szétszedi. Viszont ha hoz mellé még 200 könnyű harcost, abban az esetben a plazma tornyok minden körben egy hajóra lőnek, és ezt kb. az arányoknak megfelelően teszik. Vagyis hogy egy plazma abban a körben egy rombolóra lőjjön 13% esély van. A plazmák 87%-a a könnyű harcosokat fogja lőni, miközben az összes támadó a plazmákra céloz, mivel nincs más célpont. Ebből következik hogy az erős védelem mellé mindig kell sok olcsó eszköz golyófogónak (ezentúl salátának nevezem). A védekező játékos salátái lefoglalják a támadó salátáit, így nagyjából beáll az egyensúly a 2 játékos közt.
Salátának a legjobb eszköz az Ion ágyú, mivel erős a páncélzata, így nehezebb kicsinálni. Amennyiben nincs elég kristály a legyártásukra úgy a Nehéz lézer is megteszi, mert a kis hajók úgy hullanak tőle mint a legyek. Ezen kívül erősen ajánlott a rakétavető, mert nagyon olcsó, így sok készíthető belőle, ráadásul gyorsan.

Mindezek betarása mellett még egy dolog van amire figyelni kell. A legerősebb védelem is megsemmisíthető bolygóközi rakétákkal. Ezért egy bevédett bolygón alapkövetelmény a rakétavédelem kiépítése. Ezt egy rakétasiló építésével, majd kettes szintre való fejlesztéssel érhetjük el. Ebben az esetben 20 antiballasztikus rakétát tudunk legyártani, ami 20 bolygóközi rakétát semmisít meg.


Passzív védekezés
Ez azok számára ajánlott akiket környezetük folyamatosan támadás alatt tart. A passzív védekezés lényege abban rejlik, hogy nem adunk okot az elleségnek a támadásra. Vagyis: nem támadjuk, nem inzultáljuk, és legfőképp nem gyűjünk össze annyi nyersanyagot a bolygón, hogy megérje támadni azt. Ezt a legkönnyebben a lebegtetéssel lehet elérni. A passzív védekezésnél mindenképp szükségünk lesz némi aktív védelemre, hogy ne lehessen egy szállítóhaddal lerabolni a bolygót. Ennek megépítésekor azt kell figyelembe vanni, hogy a bolygón tárolt elrabolható nyersanyag mennyisége mindig kisebb legyen, mint a támadáskor elveszített flotta mennyisége. Vagyis: ha az ellenség többet veszít mint amennyit nyer, akkor nem éri meg megtámadni az adott bolygót.

Ha már támadás alatt vagyunk, mindenképp ürítsük ki a bolygót. Ha nincs elég szállítónk a dologhoz, akkor indítsunk el egy építkezést vagy kutatást, mert azok a támadás után leállíthatóak, így a nyersanygunkat visszakaphatjuk. Ha ezt nem tehetjük meg, akkor ajánlott mindent a hajógyárban elkölteni. Igaz ugyan hogy így nem kapjuk vissza a cuccot, de ezzel elvesszük az ellenség kedvét a további támadástól, mert üres kézzel távozik. Ha ezt követően írunk egy levelet hogy kiürítettük a bolygót, és nincs értelme továb támadnia, lehet hogy ennyi elég és visszafordul.

A DF vadászok ellen az egyetlen védekezés, hogy az összes flottát elmenekítjük egy másik bolygóra. Ezt mindenképp ajánlott kombinálni egy kiürítéssel is. Így az űrszemétre utazóknak nem lesz okuk tovább folytatni a támadást. Ha a támadó flotta mérete nem akkora, hogy a védelmünket az első körben megsemmisíti, akkor valószínűleg lesz űrszemét is. Ilyenkor érdemes a szemeteseinket úgy elindítani, hogy a csata után 1-2 perccel érkezzenek a helyszínre, mert ezzel a veszteségeink jelentősen csökkenthetőek.

 

Solar satellite - nap műhold energiája


Avagy, mennyi energiát is ad egy nap műhold az OGame világában?

Ahogy egyre nehezebb és nehezebb fejleszteni a különböző erőműveket, hogy több energiát adjanak, úgy logikus továbblépésnek tűnhet az, ha az ember nap műholdakkal próbálja meg feldúsítani a termelést. Csakhogy, nem minden bolygón működőképes a koncepció.

A műholdak ugyanis bolygónként eltérő mértékű energiát tudnak szolgáltatni - ez az adott bolygó átlaghőmérsékletének függvénye. Az átlaghőmérséklet pedig egy fokmérője annak, hogy a bolygó milyen messze van a napjától - vagyis az alacsony átlaghőmérséklet jelzi, hogy a bolygó messze van a központi csillagtól, ergo, egy napszatelit kevesebb energiát tud termelni.

 

 

 

A kémtechnológia egyike a legfontosabb fejlesztéseknek az OGame világában. Amennyiben békés játékra vagy berendezkedve, akkor is nagyon fontos, hogy minél magasabb szintre emeld a kémkedésedet - hiszen ezen múlik, hogy mások kémakcióit el tudod-e hárítani.

Mielőtt megtámadsz egy bolygót, kémkedj! Ha pedig azt látod, hogy valaki kémkedik utánad, akkor készülj fel a legrosszabbra - valószínűleg egy “baráti” látogatást előz meg az akció.

Node, mekkora kémtechnológia az, ami elégséges lehet a céljainkhoz, és milyen matekozás folyik a háttérben megbújva? Ezt nézzük át a mostani bejegyzésben.

 

Mint józan paraszti ésszel is sejthető, a kémkedés - kémelhárítás sikere azon múlik, hogy a támadó és a védekező fél mekkora kémtechnológiával bír. A kémkedés sikere, illetve a megszerezhető információk mennyisége a két fél kémtechnológiájának szintkülönbségétől függ. Az alacsonyabb szintet ki tudod pótolni kémszondákkal - azaz minél több kémszondát küldesz rá valakire, annál több információt szerezhetsz.

A képlet így néz ki:

(Ellenség kémtechnológia szintje - A te kémtechnológia szinted) a négyzeten = szükséges extra kémszondák száma a teljes kémjelentés megszerzéséhez.

A következőkben azt tekintjük át, hogy mekkora szinteken mennyi infót tudsz begyűjteni.

1 szonda azonos kémtechnológia szinten:
aktuális nyersanyag mennyiség

2 szonda azonos kémtechnológia szinten:
megmutatja az ellenséges flotta mennyiségét

3 szonda azonos kémtechnológia szinte:
megmutatja a védelmi eszközöket is

5 szonda azonos kémtechnológia szinten:
láthatod az ellenfeled épületeit is

7 szonda azonos szinten:
a technológiák fejlettségi szintjét is megszerezheted

Amennyiben kisebb a kémtechnológiád szintje, mint az ellenfélé, akkor plusz egy szondával plusz egy szintet “vásárolhatsz”.
Apropó, kémkedéshez lehet sötét anyagból technocratot is bérelni - az plusz kettő kémtechnológiát hoz.

Ha alacsonyabb a kémtechnológia szinted a szükségesnél, akkor az ellenfeled könnyedén észreveheti a kémeket. Ezt egyébként az is befolyásolja, hogy mekkora flottát állomásoztat a célpont bolygónál - minél több hajó van, annál nagyobb a valószínűsége, hogy észreveszik a szondáidat.

Abban az esetben, ha észrevették a szondákat, akkor csata alakul ki - a kémszondák és a bolygónál lévő flotta között. Ez pedig nem jó dolog - gyakorlatilag minden hajónak van gyorstüzelése kémszondák ellen. (A gyorstüzelésről majd egy másik postban.) Vagyis 99.99999% esély van arra, hogy a szondák nem élik meg a második kört - jelentésnek csak annyit kapsz, hogy megszakadt a kapcsolat a szondákkal, bye-bye.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

tsiky üzenet

(bika35, 2010.04.01 00:36)

Az újaknak egy jó tipp:
első:Minél több bányát építesz annál több nyersiből gazdálkodhatsz!Ez a legfontosabb!
A második:
Ne flottát gyártsatok,csak szállítót amivel bolygóról-bolygóra repülve egyesíthetitek a nyersit és a drágább dolgokat is könnyen meg tudjátok építeni!
És végül az utolsó tipp:
A kutatás elég fontos a játék elején,minél több dolgot kutatsz ki-annál több mindent gyárthatsz!Ráadásul azt már senki nem veheti el!
Van még pár dolog,de majd szép sorjában!
Vigyázatok magatokra és ha tudtok egymásra!

1:85:4

(Camelot, 2009.11.19 21:58)

Köszi, rookie-ként hasznát fogom venni. :-)