Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Mi is az az Ogame

2010.04.08

Bizonyára sokan elgondolkodtatok már azon, hogy vajon miért nem érnek minket már olyan hatalmas játékélmények, mint annak idején C64-en vagy Amigán. Igazából a hangsúly inkább a C64-en van, ahol nem a grafika és a zene volt az, ami rabul ejtett minket, hanem maga az élmény, hogy játszhatunk. Manapság szebbnél szebb, sokkolóbbnál sokkolóbb programok százai jelennek meg évente és bár nagyon jól el lehet velük lenni, a szavatosságuk az meglehetősen siralmas. Éppen ezért volt hihetetlen számomra, mikor kipróbáltam a BiteFightot, ami külsőre igazán nem egy nagy szám, de az élmény, amit nyújtott sokáig eltartott, több hónapon keresztül játszottam vele, szinte folyamatosan online voltam, majdnem függő lettem. Aztán egy szép napon folyamatos külső hatásnak köszönhetően (az egyik legjobb barátom személyében) kipróbáltam az Ogame-et, és azóta, hogy is mondjam, egy csöppet megváltozott az életem!


Az Ogame, mint a többi GameForge-os termék, elsőre egy végtelen egyszerűnek tűnő MMO játék, ahol több ezer ember küzd egymás ellen nap mint nap, több országnak a szülöttei vetik össze tudásukat és a cél igencsak egyszerű; minél jobbnak kell lenni. Mi magunk egy bolygó kormányzója vagyunk, célunk az, hogy minél fejlettebb legyen a planétánk, minél több nyersanyagot termeljünk, és hogy minél rövidebb idő alatt indulhassunk el flottánkkal meghódítani az egész univerzumot. Itt lép a képbe az OGame zsenialitása, miszerint szabad választási teret ad minden típusú stratégának. Tapasztalatom szerint három fajta játékos létezik:

    Fleeter – aki a kezdetektől fogva hajókat gyárt, hogy minél hamarabb megtámadhasson másokat, ezzel megszerezve a szükséges nyersanyagokat a fejlődéshez.

    Miner – akinek a legfontosabb, hogy a bányái a lehető legmagasabb szinten legyenek, és ezzel több nyersanyagot termeljen, mint a többi játékos.

    Turtle – minden Fleeter gyűlölt ellensége, aki a védelemre költi minden nyersanyagát, ezzel egy ideig megvédve magát az esetleges támadásoktól.

Természetesen ezeket a stílusokat keverni is lehet egymással, de az annyira költséges, hogy igazán jók egyikben sem leszünk, ami miatt hosszú távon lemaradunk a többiektől. A lényeg az ideális egyensúlyban van, és ez különbözteti meg a tapasztalt játékost a kezdőtől. Mert bányákra csak eleinte lesz szükségünk, hogy minél hamarabb elkezdhessük gyártani a hajókat, védelemből meg csak annyi kell, hogy az elején ne támadjanak meg minket. A hangsúly mindig a hajók gyártásán lesz, hiszen ha több hajónk van, mint más játékosoknak, akkor sokkal több mindenkit meg tudunk támadni és több nyersanyagunk lesz, mint azoknak, akik védelemre hajaznak, vagy azoknak akik mindent bányákra költenek. A tapasztalatom az, hogy mindig a fleeterek vannak az elsők között. De ne menjünk ennyire bele a részletekbe, először nézzük az alapokat.


Az alapok

Első ránézésre nagyon egyszerűnek fog tűnni minden. Látni fogjuk az épületek, nyersanyagok, kutatás, hajógyár, flotta, technológia, galaxis, védelem menüpontokat. Ezek közül csak a technológia, flotta és galaxis menük igényelnek magyarázatot, a többi magáért beszél. A technológiánál egy egész fejlesztési „fát” tekinthetünk meg, ahonnan könnyedén megtudhatjuk, hogy a keresett épülethez, hajóhoz, technológiához miket kell építenünk, hogy elérhetővé váljanak. Ez első ránézésre nagyon bonyolultnak fog tűnni, de idővel könnyen átlátható lesz. A flotta pontban természetesen a flottáink mozgását láthatjuk és itt tudjuk a legkomolyabb, profizmust igénylő manővereket végrehajtani, amikre most nem térnék ki, hiszen úgysem értenétek belőle egy szót sem. A galaxis menüben nyomon követhetjük a saját rendszerünket, ahol jobbra-balra lapozva lépkedhetünk a szomszédos rendszerek és galaxisok között, illetve itt kaphatunk információkat arról, hogy milyen játékosok vesznek körül minket, ők hányadik helyezettek éppen, milyen klánban vannak, illetve egy picit jobban kiismerve ezt a menüt, könnyedén azt is megtudhatjuk, hogy éppen online-e a játékos, vagy volt-e valami mozgás a bolygóján. Itt is hihetetlen dolgokat lehet művelni, de azt hiszem ebbe sem kellene most belemennem.


Összesen négy fajta nyersanyaggal kell gazdálkodnunk, ezek sorban; fém, kristály, deutérium és sötét anyag. A sötét anyagot csak megvásárolni tudjuk (ez a játékban az üzlet a készítőknek, minden más ingyenes). Sötét anyagból egyébként segítő társakat tudunk felbérelni, vagy egy hétre, vagy 3 hónapra, akiknek köszönhetően nagyobb előnyre tehetünk szert azokhoz képest, akik nem bérelték fel őket.

    OGame parancsnok – neki köszönhetően sokkal részletesebben fogjuk látni a különböző adatokat a menükön belül, illetve képesek leszünk arra, hogy előre megadjunk 3 épületet, amit fel akarunk majd építeni

    Flotta admirális - +2 flottát tudunk majd irányítani egyszerre, ami a fleetereknek nagy előny, illetve részletesebben fogjuk látni a harcászattal kapcsolatos információkat, például hajók sebessége

    Technikus - +10%-al több energia, fele annyi védelmi épületünk rombolódik le egy támadás során

    Geológus - +10%-al többet termelnek a bányáink

    Teknokrata – 2-vel magasabb kémtechnológia és 25%-al gyorsabban készülnek el a kutatások

Ezek persze csak extra lehetőségek, amik megkönnyítik a játékot, viszont ezek nélkül is nagyon jól lehet boldogulni. Bár ha komolyan vesszük a stuffot érdemes beruházni rájuk, mert 500.000 sötét anyag csupán 7.000 forintba kerül és ennyiből rengeteg mindent lehet venni. Többek között csak ezzel tudunk kereskedőhöz fordulni, akik a nyersanyagainkat beváltja más nyersanyagra, persze mindig más „árfolyamon”. Természetesen minden egyes nyersanyagra szükségünk lesz, nem hagyhatjuk egyiket sem figyelmen kívül. A játék érdekessége, hogy úgy van felépítve, hogy valamelyikből mindig hiányt fogunk szenvedni, olyan sosem lesz, hogy dugig vagyunk mindegyikből. Az OGame menete igencsak egyszerű, fejlesszük a bányáinkat, épületeket építünk, hajókat gyártunk, minél magasabb és fejlettebb kutatásokat végzünk, közben folyamatosan kémleljük a többi játékost, hogy vajon kit lenne a legérdemesebb betámadni. Minél többet támadunk, annál több lesz a nyersanyagunk és ezzel hamarabb érhetünk el eredményeket, mint azok, akik csak a saját bolygójukból próbálnak profitálni. Aztán idővel új bolygókat kolonizálunk (összesen 9 lehet ezekből). Egyre több hajót gyártunk és egyre komolyabb támadásokat hajtunk végre, míg a végső cél az lesz, hogy mások flottáit leverve, a csata után keletkező űrszemetet összeszedve, sokkal több nyersanyagot szerezzünk, mint ami egy bolygón fellelhető volt idáig.


Vigyázat függőség veszély!

Mielőtt elvesznék itt a részletekben, amikből annyi van, hogy azt el sem hinnétek, inkább megpróbálok arra kitérni, hogy miért is olyan jó ez az egész. Úgy gondolom, hogy a varázsa az OGame-nek alapvetően visszavezethető az emberi természethez, a győzni akaráshoz, az egészséges versengéshez, a fejlődéshez. Én a magyar Univerzum 1-ben kezdtem a „karrierem”, (azóta már 4 univerzum van kis hazánkban) sajnos a kezdés után 4 hónappal, ami nagyon nagy lemaradáshoz vezetett, eljutottam az 500. helyig 7.000-ből, de utána a többieknek már olyan flottája volt és olyan tapasztalata, hogy nem lehetett felvenni velük a harcot. Viszont nemrég indult az amerikai Uni1 ahol már az 5. nap csatlakozni tudtam és itt már érezhető az, mennyire fontos, hogy benne legyünk már a kezdetektől. Az amerikai Uni1-ben jelenleg több mint 16.000-ren vagyunk, több ország legjobbjai képviselik magukat, különböző klánokban, és itt igazán nem is az egyéni eredmények számítanak, hanem a különböző országokon belüli összetartás. Viszont ennek a hátránya pontosan abban rejlik, ami miatt olyan jó, hogy a különböző időeltolódások miatt sosem lehet tudni, hogy egy játékosnál éppen hány óra van. Ami miatt gyakran előfordul, hogy elindulunk valakit megtámadni és mire odaérnénk, ő már elmenekíti a flottáját és minden nyersanyagját a bolygójáról. A magyar Unikban egyszerű a helyzet, mert ha hajnali 2-3 felé támadunk, nagy esélyünk van arra, hogy ha valaki felelőtlenül bent hagyott egy csomó nyersanyagot, esetlegesen a flottáját is, akkor azt szépen leverjük és begyűjtjük.


Az Ogame egy tökéletesen felépített stratégiai játék, nagyon komolyan végig van gondolva, egészen a kezdetektől a végső nagy csatákig, amikor több ezer hajó megy egymásnak, és az ott keletkezett kozmikus robbanásoknak és energia-felszabadulásoknak köszönhetően az is előfordulhat, hogy az adott bolygónál egy hold keletkezik. A hold a végső cél, mindenki álma, hiszen itt olyan épületeket lehet építeni, olyan előnyökre tehetünk szert, ami nagyban elősegítheti a gyors fejlődésünket. Igaz rengeteg nyersanyagért, építeni lehet csillagrombolókat, amik szét tudják robbantani a holdunkat, de ezek olyan lassan közlekednek az űrben (van hogy 50 óra mire a célhoz érnek), hogy ez alatt az idő alatt meg tudjuk kérni klán társainkat, vagy barátainkat, hogy védjenek be minket. Pontosan ez az, ami nagyon jó még ebben a játékban, a más emberekkel való kommunikáció lehetősége, barátságok kötése, vagy az, hogy megtehetjük, hogy egy-egy támadást egyszerre akár többen is végrehajtunk. Ilyenkor kerül nehéz helyzetbe a teknős, akik hosszú hónapokon keresztül csak a védelemre ment rá, és igaz, hogy egy ember magában nem tud áthatolni a védelmén, de ha többen összefognak ellene, a teknősnek esélye sincsen, és ha véletlenül bent hagyta a bolygón a flottáját is, akkor mindent elveszít, amiért hosszú hónapokon át küzdött.


Természetesen, ha ismerjük a szabályokat és odafigyelünk mindenre, akkor szinte minden lehetséges támadási fajtát ki tudunk védeni, de ehhez nagyon óvatosnak és igazából függőnek kell lenni. De tény, hogy ebben a játékban minden lehetséges, és olyan segítő programokat lehet megszerezni hozzá, amikkel szinte legyőzhetetlenek leszünk.


Az Ogame minden idők talán legjobb stratégiai játéka, rengeteg lehetőséggel, hatalmas játékélményt nyújtva. Ahhoz, hogy igazán élvezni tudjuk, sok időt kell rááldozni a megismeréséhez, sokan vannak, akik az első pár nap után feladják, unalmasnak tartják. De aki eljut odáig, hogy készít magának egy ütősebb kis flottát, és megtapasztalja a győzelemnek az ízét, azt teljesen magával fogja ragadni ez az egész. Igaz, hogy nincsen valami hű de jó grafikája, igaz, hogy semmi sincsen benne animálva és csak pár képernyőt nézünk magunk előtt állandóan, de mégis van benne „valami”, ami miatt sokkal jobb mint bármelyik másik hasonló játék a piacon. Nem tudom, hogy sikerült-e kedvet csinálnom hozzá, de ha igen akkor nézzetek el erre a címre és regisztráljátok magatokat:


http://ogame.hu/ Andromeda és csatlakozhattok hozzánk! Mi vagyunk a Dragon Ball Szövetség

rövidítés D.B.

Üdv:bika35

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.